Вівторок, 20.11.2018, 14:37
Горностайпільське НВО ЗОШ І -ІІІ ст.-дитячий садок

 Поради вчителям, які працюють у 5 класі

Меню сайту
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Поради вчителям, які працюють у 5 класі


    Перехід учнів з початкової школи до середньої викликає зростання стресового навантаження як на самих учнів, так і на їхніх батьків. Це пов'язано з появою нового класного керівника, нових вчителів, предметів, кабінетною системою навчання та ще й співпадає з віковими змінами — вступом дитини у підлітковий вік. Для учня і для учнівського колективу перехід у п'ятий клас може стати початком нового життя, нових успіхів, розкриттям нових граней характеру, власних здібностей, прихованих ресурсів.

     

    У 5 класі змінюються умови навчання: з'являється класний керівник та вчителі з різних предметів. Цей період є досить сприятливим для адаптації школяра до нових умов навчання. Діти чекають змін на краще, бажають стати дорослішими, налагодити взаємини з учителями, робити так, щоб дорослі пишалися ними, були задоволені, «не засмучувались».

     

    Основне новоутворення цього періоду — відкриття нового рівня самоусвідомлення, «Я-концепції»: бажання зрозуміти себе, свої здібності й особливості, свою схожість та відмінність від інших, свою унікальність і неповторність, формується система самооцінок. Це — найважливішій період для розвитку повноцінного спілкування.

     

    У роботі шкільного психолога в період адаптації п'ятикласників основними завданнями стають:

     розвиток шкільної мотивації, формування інтересів;

     розвиток навичок спілкування з однолітками та дорослими;

     розвиток впевненості в собі, формування ставлення до успіхів та невдач;

     формування уявлення про себе як про людину з великими можливостями.


     Для успішної адаптації учнів 5-х класів робота психолога обов'язково будується таким чином:

     з учителями: звертати увагу на вікові та індивідуальні особливості кожної дитини;

     з батьками: допомога, підтримка та похвала;

     з учнями: знайомство із собою, самопізнання, впевненість у своїх здібностях.

     

    Представлені види роботи з практичного досвіду з подолання проблем п'ятикласників до нових умов навчання, випробувані мною у практичній роботі, мають дієвий позитивний результат, дають змогу оцінити результативність зусиль кожної дитини, педагогічного колективу, психолога, адміністрації та батьків у вирішенні питань адаптації.

     

    Мета такого супроводу — збереження психічного та психофізичного здоров'я, попередження психічного перевантаження, сприяння процесу адаптації та соціалізації учнів.