Роль методичної роботи
у внутрішньо шкільному управлінні.
Основи планування методичної роботи в школі
Методична робота: мета, структура, завдання
Методична робота — це основний вид освітньої діяльності, сукупність заходів, що проводяться вчителями й вихователями з метою оволодіння методами та прийомами навчально-виховної роботи, творчого застосування їх на уроках та в позакласній роботі, пошуку нових, найбільш раціональних та ефективних форм і методів організації, проведення й забезпечення освітнього процесу.
Мета МР
Надання ефективної допомоги вчителям і класним керівникам у покращенні організації навмання та виховання школярів, узагальненні й запровадженні передового педагогічного досвіду, збільшенні теоретичного рівня й педагогічної кваліфікації викладачів і керівництва школи
Структуру методичної служби в ОУ представлено у таблиці.
МО вчителів початкових класів |
МО вчителів природничого циклу |
МО вчителів української мови і літератури |
МО вчителів естетичного циклу |
МО класних керівників |
Змістом методичної роботи в школі є:
- наукові дослідження з різних питань навчальної і виховної роботи;
- координація розробки навчальних планів і програми їх узгодження за суміжними та взаємозабезпечуючими дисциплінами;
- обговорення проблем інформатизації освіти, підвищення якості професійної підготовки вчителів на основі широкого Використання засобів обчислювальної інформаційної техніки;
- аналіз і корекція підготовки тих, хто навчається, за результатами поточної успішності, заліків і екзаменів, контрольних відвідувань занять;
- організація лекцій для адміністрації та вчителів з питань педагогіки та психології, новим дослідженням у науці щодо проблем навчання й виховання тих, хто навчається, методики проведення окремих видів навчальних занять;
- вияв, узагальнення та розподіл позитивного досвіду навчальної, виховної та методичної роботи окремих викладачів і МО в цілому;
- вивчення та впровадження до навчального процесу позитивного досвіду методичної роботи інших ОУ. Основними завданнями методичної роботи є: удосконалення навчальних планів і програм;
- відпрацьовування та оновлення змісту навчальних предметів;
- удосконалення методики, підвищення ефективності проведення усіх видів навчальних занять;
- підготовка посібників і інших навчально-методичних матеріалів, що відповідають сучасному станові науки, вимогам педагогіки та психології; удосконалення існуючих і впровадження нових форм, методів і засобів навчання та виховання, впровадження в навчальний процес передового педагогічного досвіду, нових інформаційних технологій;
- удосконалення навчально-методичного та матеріально-технічного забезпечення ОД.
План методичної роботи Горностайпільського НВО
на 2015-2016 навчальний рік
Практикою роботи школи вироблено певну структуру плану. Вона включає наступні розділи:
- аналіз підсумків методичної роботи за попередній навчальний рік;
- методична тема школи на поточний навчальний рік;
- мета й основні завдання методичної роботи на поточний навчальний рік;
- організаційно-методичні вказівки;
- основні заходи;
- робота МО;
- контроль і звітність.
План обговорюється на методичній раді й затверджується директором НВО.
І. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ
Основними завданнями адміністрації й МО при організації й проведенні методичної роботи є:
- Якісна підготовка й проведення методичного тижня й методичних днів, підвищення їхньої ролі в удосконаленні педагогічної майстерності керівного й викладацького складу школи.
- Забезпечення високого методичного рівня проведення всіх видів занять.
- Професійне становлення молодих викладачів (початківців).
- Підвищення якості проведення навчальних занять на основі впровадження нових інформаційних технологій.
- Продовження педагогічних експериментів щодо пошуку нових технологій, форм і методів навчання.
- Виявлення, узагальнення й поширення позитивного педагогічного досвіду творчо працюючих учителів. Аналіз, апробація й упровадження нового методичного забезпечення освітнього процесу, впровадження нових форм, методів навчання, передового педагогічного досвіду.
- Організація взаємодії з іншими навчальними закладами, науково-дослідними установами з метою обміну досвідом і передовими технологіями в галузі освіти.
- Проведення методичного забезпечення навчальних предметів у відповідність із вимогами нових керівних документів у галузі освіти, навчальних планів і програм.
- Організація й проведення робіт із підвищення якості ведення всіх документів з організації й обліку методичної роботи та їхньої розробки на наступний навчальний рік.
- Розробка навчальних, науково-методичних і дидактичних матеріалів.
- Упровадження в навчальний процес навчально-методичних і дидактичних матеріалів і програмного забезпечення автоматизованих систем навчання, систем інформаційного забезпечення занять, інформаційно-бібліотечних систем.
Розробка програмного забезпечення для проведення навчальних занять і впровадження їх у навчальний процес.
1.12.Удосконалення проведення самостійних занять під керівництвом вихователів ГПД. Використання їх для підвищення індивідуалізації навчання учнів, розвитку в них навичок самостійної роботи.
1.13.Зосередження основних зусиль МО на створенні наукової бази знань
в учнів випускних класів для успішного вступу їх до ВНЗ за обраною спеціальністю.
- Проведення робіт з удосконалення комплексної програми виховання
учнів, формування в них високих моральних якостей. - Підвищення якості проведення занять у результаті модернізації й роз-
витку навчально-матеріальної бази школи відповідно до змісту навчальних планів і програм, завдань щодо впровадження в освітній процес нових інформаційних технологій.
1.16. Продовжувати роботу у напрямку профільного навчання як диференційованого навчання, що передбачає врахування освітніх потреб, нахилів і здібностей учнів, створення умов для навчання старшокласників, відповідно до їхнього професійного самовизначення.
Директор НВО: Р.В.Литвин