Творчі конкурси для молодших школярів
1.Уявіть і мімікою, ходою, звуками відобразити:
схвильованого кота, сумного пінгвіна, переляканого кролика, похмурого орла,
розлючене порося.
2.Попробуйте відобразити ходу: людини, яка тільки що
пообідала; людини, у якої дав¬лять черевики; людини, яка невдало підфутболила
цеглину; людину, у якої почався гострий приступ радикуліту, людину, яка
випадково опинилася вночі в лісі.
3.Пофантазуйте і відобразіть рухами і мімікою : гарячу
праску, будильник, чайник, телефон, кавомолку.
4.Уявіть, що ви – тварини, які люблять музику. А зараз
пісню "Сонячне коло" виконайте хором : погавкайте, понявчіть,
помукайте, прокукурікайте, прокрякайте тощо.
5.Намалюйте прислів'я:
- на чужий пиріг рот не розкривай;
- за двома зайцями побіжиш - ні одного не піймаєш;
- дарованому коню в зуби не дивляться;
- одна голова добре, а дві краще;
- добре слово і кішці приємне.
6.Виконайте пісню "В лесу родилась елочка" так,
ніби ви хор солдатів Української Армії, хор дитячого садочку, козачий кубанський
хор, хор ветеранів праці, хор духовної семінарії.
7.Прочитайте вірш Т.Г.Шевченка "Тече вода з-під
явора", але не так, як ви читаєте виразно, а так, ніби ви оправдовуєтеся
перед товаришем, виражаєте образу на бабусю, вихваляєтесь перед дітьми, розсердилися
на старшого брата, злякались собаки.
8.Пострибайте, але не так, як ви це робите за звичаєм, а
як горобчик, зайчик, кенгуру, жабка, коник-стрибунець.
9. Спробуйте створити "шумовий оркестр", в
якому всі інструменти з якогось одного матеріалу: із скла, із дерева, із
заліза, із каміння, із цегли, із пластмаси.
10.Намалюйте красиву медаль, яку можна було б вручить
друзям за особливі заслуги, наприклад: за шоколадолюбов; за найкращу
калюжопроходимість, за швидкісне шнуркозав'язування; за безпечне перилоз’їжджання,
за плюшкоглотання.
11.Виконайте пісню "_______________" так, ніби
ви африканські аборигени, індійські йоги, гіряни Кавказу, оленеводи Чукотки,
індійці племені апачі.
12.Ви знаєте, що під час танцю використовуються різні
предмети: кульки, м'ячі, стрічки, шаблі. А ви придумайте танець: зі шваброю; з
стільцем; з чайником; з валізою; з подушкою.
13.Придумайте 20 нових використань старого, нікому не
потрібного предмета : пустої консервної банки, рваної шкарпетки, лопнутої
повітряної кульки, порожнього стержня від ручки, згорілої лампочки.
14.Придумайте і всі разом відобразіть композицію із серії
"Ландшафти Землі": "Лісотундра", "Тайга",
"Пустеля", "Степ", "Джунглі".
15.Виліпіть із пластиліну незвичайних тварин, які
називаються: кубохвостіус, швабро-лапіус, довгомордіус, зубоочіус, кривопузіус
і т.д.
16.Всі ви знаєте танець "Маленьких каченят", в
якому рухи танцюючих нагадують рухи каченяти, який відкриває дзьобик, махає
крильцями і хвостиком. А ви спробуйте на цю ж мелодію придумати танець з рухами
других тварин і виконайте його. У вас можуть получитися: танець маленьких
кошенят, танець маленьких цуценят, танець маленьких лошат, танець маленьких
поросят, танець маленьких мавпенят...
17.Звуками і рухами відобразіть: оркестр українських
народних інструментів, симфонічний оркестр, військовий духовий оркестр,
джазовий оркестр, оркестр популярної музики.
18.Продовжити ці два рядки так, щоб отримати смішний
віршик з 4 рядків:
Йшла собака по роялю, Промовляючи ось так: ....
Чи ви чули, на базарі Чудо птаха продавали?...
В зоопарку плаче слон,
Бо побачив мишку він
Дивується народ:
Чому сердитий наш Федот?....
Цар видав такий наказ:
"'Всім боярам в цей же час "
19.Одного разу всі герої казки А.Міллна "Вінні-Пух і
всі, всі" захотіли мати головні убори. Намалюйте, який головний убір міг
би носити: Вінні-Пух, Ослик 1а, П'ятачок, Кролик, Сова.
20.Придумайте нові назви урокам: математики, музики,
праці, фізкультури, української мови.
21 .Уявіть, що зараз прозвучить мелодія пісні
В.Шаінського "Улыбка". Спробуйте при¬думати під цю мелодію
танцювальну композицію: "Я отримав двійку", "Мені купили
футбольний м'яч", "Я розбив улюблену мамину вазу", "До мене
сьогодні прийдуть гості", ("У мене сьогодні день народження"),
"Я загубив ключ від квартири".
22.Придумайте новий кінець казкам "Колобок",
"Курочка Ряба", "Теремок", "Ріпка", "Вовк і
семеро козенят"
23. Відобразіть в рухах транспортний засіб: теплохід,
тролейбус, вертоліт, карету, дирижабль, потяг і т.д.
24.Будь-яку фразу в українській мові можна сказати іншими
словами. Попробуйте сказати по-іншому, не повторюючи ні одного слова, але
зберігаючи зміст наступних речень: муха сіла на варення, на столі стоїть
склянка, б'є годинник дванадцять раз, горобець влетів в вікно, йшов загін по
берегу.
25.Намалюйте рослину, якої ніколи не було і придумайте їй
назву.
26.Намалюйте тварину, якої ніколи не було і придумайте їй
назву.
27.Намалюйте предмет, якого ніколи не існувало і
придумайте йому назву.
28.Намалюйте інопланетянина.
29.Складіть віршик, в якому 4 рядочки і закінчується
такими словами : кішка - ложка - трішки - пішки; баран - туман - кажан - обман;
біг - сніг - вік - чоловік; чашка - подушка - шишка - мишка.
30.Уявіть собі, що більшість тварин вирішили стати
ввічливими і при зустрічі завжди вітаються. Придумайте і покажіть, як могли б
привітатися один з одним: крокодили, жирафи, антилопи, леви, мавпи, поросята і
т. д.
31 .Згадайте, що робить диригент, коли управляє
оркестром. А тепер візьміть диригентську паличку, змахніть нею і уявіть, що ваш
уявний оркестр зараз виконає: вальс, війсь¬ковий марш, симфонію, сучасну
танцювальну мелодію, російську народну пісню.
32Складіть із сірників картинку, яка називається
"Приїхали", "Наші ідуть", "Ну і ну", "Так і
потрібно", "Хто останній".
33.Складіть історію про: собаку, яка жила в холодильнику;
ворону, яка любила кататись на велосипеді; щуку, яка грала на гітарі; березу,
яка хотіла навчитись плавати; травневого жука, який боявся висоти.
34.Згадайте як можна більше назв кінофільмів і з цих назв
складіть веселу розповідь. Не забувайте: вам легше буде скласти розповідь, якщо
ви всі назви випишете на одному листку.
35.Складіть маленьку розповідь із 20-30 слів, але так,
щоб всі слова починались на одну букву "К", "М",
"О", "П".
36.Переставте стілець із одного кінця кімнати в інший,
без допомоги рук, наче це миска до країв наповнена водою; наче ви йдете по
мінному полю; начебто ви Чарлі Чаплін; не торкаючись ногами підлоги.
37.Спробуйте на хвилину стати модельєрами (П'єром
Карденом) і за нашим проханням намалюйте на папері: робочий костюм Баби-Яги,
парадно-вихідний костюм Івана-Дурачка, домашній костюм Змія Горинича,
спортивний костюм Чахлика Невмирущого, зимовий костюм Водяного і т.д.
38. Уявіть, що відкрився новий спеціалізований магазин.
Придумайте хоч 5 видів товару, які могли б у ньому продаватися й чому. А
магазин називається: "Усе для двієчників", "Усе для
прогульників", "Усе для бруднуль", "Усе для
другорічників" і т.д.
39.Припустимо, що наша промисловість приступилася до
випуску нових малих елементів одягу. Але вся продукція потребує реклами. Тому
прорекламуйте наступні речі з творчим підходом: ґудзики трьохдіркову, краватку
бісквітну, змійку з дистанційним управлінням, чавунні шпильки, швидкорозчинні
шнурки.
40.Придумайте текст і малюнок для плаката, який міг би
висіть у нашій школі: у гардеробі, над кабінетом директори, на дверях шкільної
їдальні, біля столярної майстерні, біля входу в спортивний зал і т.д.
41.Уявіть, що ви перукар і робите зачіску під назвою:
"Атака лівим флангом", "Незжата смуга", "Вибух на
макаронній фабриці", "Бахчисарайський фонтан", "Схід
сніжної лавини".
42.Поставте маленький спектакль за мотивами казки
"Курочка Ряба" так, щоб дії в ньому проходили: у первісному
суспільстві, в епоху рабовласництва, у феодальному віці, у капіталістичний
період, у період соціалізму, у період перебудови.
43.Придумайте, а потім покажіть (для цього на декілька
секунд затамуйте подих) пам'ятник, який називається: "У суперечці
народжується істина", "Любові будь-який вік покірний". "Не
май сто гривень, а май сто друзів" і т.д.
44.Складіть частівку (можна й не одну), яка починалася б
словами "Якби я ...", або "Якби нам ..."
45.Є такі хвороби, які звичайними таблетками і мікстурами
не виліковуються. Тому попробуйте зробити ліки (із чого вони зроблені і як
називаються), які можна було б приписати: брехунам, плаксам, ябедам, забіякам і
т.д.
46.3а мотивами казки Л.Толстого "Три ведмеді"
зробіть спектакль, але не простий, а в жанрі комедії, опери, трагедії, балету,
фільму жахів.
47.Складіть оповідання за початком і кінцем. Не
дивуйтесь, що між початком і кінцем. Не дивуйтесь, що між початком і кінцем не
існує зв'язку. Якщо ви постараєтесь, він буде. Наприклад:
- Дятел висунув голову із дупла ... В бухту входив
есмінець.
- Дощ змив всі сліди ... На ліжку лежав молоток.
- Вогнище давно потухло ...
- Балкон пофарбували в зелений колір.
- Айсберг височів над морем ...
- Мухи поховалися в щілини.
48.Інсценуйте ситуацію: "Композитор складає
музику", "Контролер в громадському транспорті", "Режисер на
репетиції нової п'єси", "Хірург в операційній".
49.Спробуйте заново розповісти деякі казки Ш.Перро, але у
вас обов'язково повинен бути присутній новий персонаж: в казці "Червона
Шапочка" - світлофор, в казці "Кіт у чоботях" - бормашина, в
казці "Золушка" - бульдозер, в казці "Синя борода" -
радіо¬приймач, в казці "Хлопчик-Мізинчик" - пожежна машина.
50.Ви звикли бачити в наших містах таблички в яких щось
забороняється ("Не чіпай -уб'є", "Стороннім вхід
заборонено" та ін.). А тепер уявіть місто, в якому все дозволяється і
придумайте для нього 10 табличок із спонукальним текстом, що дозволяє, і
відповідними малюнками.
5 1 .Уявіть, що ви - клоуни, які в цирку після кожного
серйозного номеру виходять на манеж і смішать глядачів пародіями на тих, хто
тільки що виступав. Якщо уявили, покажіть, як би клоуни стали канатоходцями,
жонглерами, фокусниками, силовими акро¬батами, дресирувальниками.
52.Дресирувальники за звичаєм працюють з тваринами
(левами, собаками, слонами, морськими котиками). А ви зробіть номер, в якому
були б неживі предмети і назвіть його так: "Приборкання ... диких
портфелів, спортивних черевиків, неслухняних барабанів, необ'їжджених
табуреток, озвірілих носових хустинок".
53.Складіть букет для знаменитої людини, але такий щоб
відповідав назві: "Удар, іще удар" - для спортсмена, "П'ять
хвилин, політ нормальний" - для космонавта, "Четвертий мікрофон
виключено" - для політичного діяча, "Аплодисменти,
аплодисмен¬ти!" - для артиста, "Урок закінчено" - для вчителя.
54.Створіть пам'ятник літературному герою і виступіть із
промовою при відкритті : "Першому рятувальнику – дідусю Мазаю",
"Першому представнику Червоного Хреста в Африці - Айболитю",
"Першому організатору спортивних змагань з нечистою Силою - Балді",
"Першому повітроплавцю на повітряній кулі - Вінні-Пуху".
55.Ода - це вірші, які вихваляють когось (щось), або висловлюють
захват чимось. Напишіть оду, присвячену вчорашньому пиріжку з м'ясом, зламаному
зубу від гребінки, радіатору центрального опалення, ліхтарному стовпу.
56.Існують різні комплекси зарядки. Спробуйте скласти ще
один, в якому всі вправи були б схожі на рухи живих істот і неживих механічних
предметів, які живуть: в повітрі, в воді, на суші, в космосі, під землею. |